Dnia 6 października 2022 r. Sejm uchwalił ustawę o zmianie ustawy o prawach konsumenta i niektórych innych ustaw. Nowelizacja stanowi implementację dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/770 z dnia 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/771 z dnia 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów.
Nowelizacja wprowadza do ustawy o prawach konsumenta pojęcia rękojmi konsumenckiej i gwarancji konsumenckiej i w odniesieniu do sprzedaży towarów na rzecz konsumentów wyłącza zastosowanie przepisów Kodeksu cywilnego o rękojmi, wprowadzając w ich miejsce odrębną, szczegółową regulację.
Nadto ustawa wprowadza szereg rozwiązań mających na celu ochronę konsumenta w zakresie umów o dostarczanie treści cyfrowych oraz umów o świadczenie usług cyfrowych, a także dokonuje zmian w przepisach Kodeksu cywilnego dotyczących rękojmi i gwarancji.